Artwork: Free from the Box






This video is about my final presentation for Digital Film and Animation Design at KKTM Rembau (Malaysian College). Software in use, Autodesk 3D Max, Adobe Premier and Adobe After Effect.

Dalam penghasilan animasi pendek ini, saya membuat jalan cerita yang mudah sahaja. Sebagai seorang pelajar ketika itu, saya harus tahu sejauh mana kemampuan saya untuk menghasilkan sesuatu projek.
   Pastikan cerita yang hendak disampaikan, sampai mesejnya kepada sasaran penonton anda. Kerana ai akan menpengaruhi markah anda. Ringkasnya jalan cerita saya, berkenaan 5 ekor anak ayam yang ingin bebas daripada sebuah kotak. Berpegang kepada headline yang sudah difahami, maka saya dapat mencari idea dengan mudah bagi menyusun cerita.
   Di akhir pengajaran dalam cerita saya ini, setiap perbuatan yang tidak baik pasti mendapat balasannya.



The makings of 'Free from the Box'


Depend on tool's that I have. So that's how it be...
Thank you for your review.